Redenen om actief te proberen je stemming te verbeteren

Redenen om actief te proberen je stemming te verbeteren. Er zijn veel redenen waarom je actief zou moeten proberen je humeur te verbeteren. Het meest voor de hand liggende is om je goed te voelen over jezelf.

Andere redenen lijken misschien niet zo voor de hand liggend. Hoewel ze vrij duidelijk zijn voor je mentale en fysieke gezondheid.

Laten we het hebben over enkele van deze redenen en hoe ze van invloed kunnen zijn op alles wat er in ons leven gebeurt.

Redenen om actief te proberen je stemming te verbeteren

Je mentale welzijn beïnvloedt je gedachten, gevoelens en gedrag. Het helpt stress te verminderen en je te helpen omgaan met uitdagingen en tegenslagen.

Een sterke geestelijke gezondheid hebben betekent niet de afwezigheid van angst, angsten en zorgen. Door moeilijke tijden gaan is een natuurlijk onderdeel van het leven.

Maar als je mentaal en emotioneel in goede vorm bent, herstel je sneller. Je hebt de tools die nodig zijn om al deze dingen met vertrouwen en veerkracht het hoofd te bieden.

Veerkrachtig zijn betekent dat je flexibel en gefocust blijft wanneer het leven je een curvebal geeft. Je hebt vertrouwen in je capaciteiten om alles aan te kunnen dat de toekomst in petto heeft.

Redenen om actief te proberen je stemming te verbeteren om beter in je vel te zitten

Voordelen van een beter humeur

Hier zijn enkele extra voordelen die je krijgt als je je mentale welzijn verbetert en je humeur verbetert. Je

  • hebt een gevoel van tevredenheid met het leven in het algemeen
  • behoudt een stevige dosis zelfvertrouwen en eigenwaarde
  • ziet kansen waar anderen er geen zien
  • geniet van het leven en kunt om jezelf lachen
  • balanceert werk en ontspanning
  • bouwt gezonde relaties op

Poets je sociale vaardigheden op

We zijn sociale wezens. We gedijen als we ons verbonden voelen met anderen.

Dit betekent niet dat we elke dag omringd moeten zijn door mensen. Het betekent alleen dat onze hersenen in verschillende mate verlangen naar gezelschap.

Ja, je mag altijd bellen of sms’en. Ze hebben zeker hun plaats en tijd in ons drukke, hectische leven.

Toch gaat er niets boven de stemming verhogende kracht van zitten met familie of vrienden. Die kwaliteit face-to-face tijd is onbetaalbaar.

Je zit, je praat en je luistert; vrij eenvoudig toch? Maar voor je hersenen is het revolutionair!

Dit is waarom: studies tonen aan dat onze hersenen “bedraad” zijn voor verbondenheid met anderen. Bepaalde delen van onze hersenen lichten op als we vrijwilligerswerk doen of wat tijd doorbrengen met een vriend.

Niet alleen dat, maar de hersenen belonen ons omdat we “sociaal extravert” zijn. Het doet dit door de afgifte van twee gelukkige hormonen, oxytocine en serotonine, te signaleren. Dus door uit te zijn met je partner, vrienden of zelfs collega’s, ben je actief op zoek naar manieren om je humeur te verbeteren.

Redenen om actief te proberen je stemming te verbeteren

Je moet ook het meeste halen uit die vluchtige ontmoetingen die je elke dag met vreemden hebt. Maak er een punt van om je buren in de ogen te kijken als je elkaar groet en een ​​fijne dag wenst.

Stop met wat je aan het doen bent, neem een paar seconden de tijd om de ober, serveerster of de kassier oprecht te bedanken. Je kunt er zelfs een glimlach aan toevoegen.

Ondanks dat het maar een paar seconden van je dag kost, zijn die kleine daden van vriendelijkheid de beste stemmingsboosters. Ze zullen wonderen doen voor jouw dag en voor degene aan wie je je oprechte aandacht geeft. Je kunt de dag van iemand anders een beetje mooier maken.

Fit blijven voor je mentale welzijn

Blijf fit

De link tussen lichaam en geest is complementair. Als je voor je fysieke gezondheid zorgt, voed je je mentale welzijn.

Elke keer dat je minstens 20 minuten traint, maken je hersenen endorfines aan. Dit is één van de vier “geluk” chemicaliën die helpen je humeur te stabiliseren en het energieniveau te verhogen.

Regelmatige lichamelijke activiteit heeft ook een grote impact op je geheugen en concentratie. Bovendien verlicht het stress en bevordert het een betere nachtrust.

De truc is om een ​​activiteit te vinden die je leuk vindt en deze meerdere keren per week te doen. Maak een wandeling, fiets, gooi een frisbee met je hond. Het gaat erom dat je geniet van wat je doet.

Beter nog, zoek een groep vrienden en wees actief in een groep. Dit houdt je verantwoordelijk, stimuleert je motivatie en verbetert je humeur.

Stressniveaus reguleren

Bijna iedereen op de planeet weet inmiddels dat stress een groot probleem is. Het beïnvloedt ons mentale, emotionele en fysieke welzijn.

We weten ook dat stress niet kan worden vermeden, vooral in deze drukke tijd. Bepaalde strategieën voor stressbeheersing kunnen echter helpen bij het reguleren van stress in je leven.

Met deze tactieken kun je omgaan met de ups en downs van het leven. Ze stellen je in staat je humeur te verbeteren en je goed te voelen over jezelf.

Hier zijn enkele dingen die je kunt doen om je stress te verminderen:

  • Ontdek de ongelooflijke en onder gewaarde kracht van dankbaarheid
  • Verbeter de kwaliteit van je slaap
  • Eet stemming verbeterende voedingsmiddelen, zoals vers fruit, vette vis, noten, avocado’s en bonen (zie ook voeding voor je hersenen )
  • Oefen ontspanningstechnieken, zoals bewuste meditatie, yoga en diep ademhalen
  • Maak tijd voor jezelf en doe iets wat je leuk vindt
  • Zoek een plek om te zitten in een plaatselijk park en geniet van de zon
  • Lach meer, lach zoveel je kunt.
Ontdek wat er met je hersenen gebeurt als je niet genoeg eet, 10 keer de juiste voeding voor je hersenen, cover

Sommige voedingsmiddelen kunnen je helpen je hersenen in optimale conditie te krijgen.

Bestel HIER het gratis boek “10 keer de juiste voeding voor je hersenen”.

Plaats een reactie